Mindfulness Based Cognitieve Therapie

Mindfulness Based Cognitive Therapy, kortweg MBCT of ook wel Aandachtgericht Cognitieve Therapie genoemd, is een nieuwe en effectieve vorm van psychotherapie. Het is een combinatie van technieken uit de Mindfulness en Cognitieve Therapie. MBCT leert je de werkelijkheid te accepteren zoals die is, zodat er innerlijke rust en vrede wordt bereikt. De meeste therapievormen zijn gericht op het verminderen van problemen, maar MBCT is gericht op het gelukkiger zijn. Meer momenten van geluk maakt namelijk de last van een probleem een stuk draaglijker. MBCT richt zich daarom veel meer op hoe je gelukkiger kunt worden door een probleem niet langer je leven te laten beheersen. Zo ontstaat ruimte voor heling, vrede en geluk.

In 8 weken gelukkiger en krachtiger leven...

Meer genieten van het leven in het hier en nu! Stap voor stap leer je de vaardigheden om minder te piekeren, stress los te laten en depressieve gevoelens te voorkomen. Je ontwikkelt meer zelfbewustzijn en zelfvertrouwen, innerlijke rust en een heldere aandacht voor het hier en nu.

  1. Week 1   Aandacht in mijn leven
  2. Week 2   Mijn lijf ervaren 
  3. Week 3   Grenzen leren kennen
  4. Week 4   Stress
  5. Week 5   Gedachten en gevoelen
  6. Week 6   Communicatie
  7. Week 7   Zorgen voor jezelf
  8. Week 8   Antwoorden vanuit je hart

Tijdens het MBCT programma is er wekelijks een sessie. De overige dagen is het zelfstandig oefenen van de opdrachten. Effectiviteit vraagt inzet en bereidheid. Het programma is zowel individueel, als in groepsverband (max 6 pers.) te volgen. Kies wat jou happy maakt.

Kijk op de kalender voor de data van de MBCT-groepslessen. Een individueel programma is altijd op afspraak. 

Kairos Limburg

Esther Janssen                                    Vergoedbaar CAT therapeut

KvK 68506929
BTW NL142384781B01

Prestatiecodes
24501 Hypnotherapie
24505 (kinder) Coaching

Wij hanteren de Corona maatregelen volgens het RIVM. Dat betekent: